سبد خرید 0

عوارض دستگاه فارادیک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 دی 1400 در ساعت 16 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 30 )

عوارض دستگاه فارادیک

شایع ترین عوارض جانبی الکتروتراپی، تحریک یا حساسیت پوستی است که به دلیل جنس پدهای قرار گرفته روی پوست، ایجاد می شود. 

استفاده بیش از حد از الکتروتراپی ممکن است باعث احساس سوزش در پوست شود. دستورالعمل های مربوط به مدت درمان باید به دقت دنبال شود تا مشکلی ایجاد نشود.

تحریک الکتریکی نباید روی زخم ها یا نواحی با پوست آسیب دیده یا دارای عفونت اعمال شود. کبودی، خونریزی یا عفونت با انواع الکتروتراپی که به پوست نفوذ می کنند امکان پذیر است.به همین دلیل باید پدها روی قسمتی از بدن با پوست سالم و بدون زخم یا عفونت قرار بگیرد.

 

برای اکثر افراد استفاده از واحد TENS بی خطر است و معمولاً هیچ عارضه جانبی را تجربه نمی کنند. در حالی که مفهوم استفاده از الکتریسیته روی بدن ممکن است دردناک به نظر برسد، بسیاری از مردم احساس آرامش میکنند.با این حال، پالس های الکتریکی که فارادیک یا تنس تولید می کنند ممکن است باعث ایجاد وزوز، گزگز، یا احساس سوزن سوزن شدن شود که ممکن است برای برخی افراد ناراحت کننده باشد.

برخی از افراد ممکن است به پدها یا  چسب کش نگهدارنده حساسیت داشته باشند. 

دستورالعمل های عملی برای استفاده از دستگاه:

1-بیمار به گونه ای قرار بگیرد که قسمتی که باید تحت درمان قرار گیرد به راحتی بتوان پدها روی عضله قرار داد و عضله در حالت بدون فشار و ریلکس قرار بگیرد.(عضله منقبض نباشد.)

 2-سطح پوست باید در مورد زخم ها و حساسیت ها بررسی شود، ناحیه درمان باید شسته شود تا سموم و چربی ها با استفاده از آب داغ حذف شود تا مقاومت کمتر شود.

 3-اندازه الکترود فعال با در نظر گرفتن اندازه ناحیه درمان انتخاب می شود.

4-پدها باید قبل از استفاده روی پوست در آب گرم، آب نمک یا محلول بی کربنات سدیم یا الکل شسته شوند.

5-پدها به وسیله کش نگهدارنده پد،بر روی بدن محکم مهار شود تا فاصله ای با بدن نداشته باشد.(فاصله داشتن پد از بدن باعث سوزن سوزن شدن پالس روی بدن می شود و برای برخی ناخوشایند می شود.)

6-به بیمار توضیح دهید پدها باید دقیق بر روی عضلات قرار بگیرند بطوریکه یک پد در ابتدای عضله مهار شود و یک پد در انتهای عضله مهار شود تا انقباض و انبساط کل عضله را در بر بگیرد.

7-اگر افراد الکترودها را روی نقاط طب سوزنی قرار دهند، TENS ممکن است موثرتر باشد .

طب سوزنی روشی است که در آن از سوزن برای تحریک اعصاب زیر پوست در مکان‌های خاصی به نام نقاط طب سوزنی استفاده می‌شود. کارشناسان معتقدند که این به بدن در تولید اندورفین کمک می کند.

یک بررسی منبع مورد اعتماد شواهدی یافت شد مبنی بر اینکه افرادی که TENS را از طریق نقاط طب سوزنی دریافت می کنند ممکن است کاهش درد را تجربه کنند.

 

دستگاه فارادیک 

 

جاهایی از بدن که نباید پدها روی آن قرار گیرد

  • بسیار مهم است که هرگز الکترودها را روی جلوی گردن یا چشم ها قرار ندهید. قرار دادن الکترود روی گردن باعث کاهش فشار خون و ایجاد اسپاسم می شود. روی چشم، الکترودها می توانند فشار داخل چشم را افزایش دهند و احتمالاً باعث آسیب شوند.
  • قرار دادن پدها روی قلب یا روی دستگاه ضربان ساز قلب می تواند باعث بر هم خوردن ریتم ضربان قلب شود.
  • قرار دادن آنها روی شکم زن باردار می تواند باعث آسیب به جنین شود. 
  • در واقع، به افراد دارای ضربان ساز قلب و زنان باردار به طور کلی توصیه می شود که از الکتروتراپی به طور کلی اجتناب کنند.
  • قرار دادن پدها بر روی ناف ممنوع می باشد.
  • بطور کلی پدها باید بر روی عضلات قرار بگیرد و نباید روی استخوان قرار بگیرد. قرار گرفتن پدها بر روی استخوان باعث ناخوشایند شدن پالس می شود و ممکن است آزار دهنده باشد.به همین دلیل نباید پدها روی استخوان قرار بگیرد و فقط بر روی عضلات مهار شود.(یک پد ابتدای عضله و یک پد انتهای عضله)

 

 

 

 

چه زمانی باید از دستگاه فارادیک یا تنس اجتناب کرد

اگرچه برای اکثر افراد بی خطر است، کارشناسان توصیه می کنند که برخی از گروه ها از درمان TENS اجتناب کنند، مگر اینکه پزشک استفاده از آن را توصیه کند.

این توصیه برای افراد زیر اعمال می شود:

  • زنان باردار: زنان باردار باید از استفاده دستگاه فارادیک در ناحیه شکم و لگن خودداری کنند.
  • افراد مبتلا به صرع :قرار دادن الکترود روی سر یا گردن افراد مبتلا به صرع ممکن است باعث تشنج شود .
  • افرادی که مشکلات قلبی دارند.
  • افرادی که دارای ضربان ساز یا نوع دیگری از ایمپلنت الکتریکی یا فلزی هستند.
  • افرادی که مبتلا به سرطان هستند.
  • افرادی که پلاتین یا شئی جانبی درون بدنشا وجود دارد از قرار دادن پدها در آن ناحیه خودداری کنند.

 

 

 

  • برخی تحقیقات نشان می دهد که درمان TENS می تواند درد را تسکین دهد، اما این ممکن است به عوامل خاصی مانند ناحیه آسیب دیده بدن و شدت درمان بستگی داشته باشد. دانستن اینکه چگونه این عوامل بر TENS تأثیر می‌گذارند می‌تواند به افراد کمک کند تا به طور مؤثرتری از آن استفاده کنند.
  • اکثر افراد می توانند با خیال راحت از واحد TENS استفاده کنند و تعداد کمی از آنها عوارض جانبی را تجربه خواهند کرد. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از TENS به عنوان یک درمان جایگزین یا در ترکیب با سایر روش‌های مدیریت درد، با پزشک صحبت کنید.

مطالعات قبلی نشان داده اند که بلوک آند تحریک الکتریکی ریشه عصب خاجی می تواند ادرار فیزیولوژیکی ایجاد کند و عملکرد مثانه را در خرگوش بازسازی کند.

اثر فیزیولوژیکی

  • جریان فارادیک و تنس متابولیسم را افزایش می دهد و مواد زائد را حذف می کند و خون و مواد مغذی بیشتری را به عضله می رساند و در نتیجه تقاضای اکسیژن و مواد مغذی را برای عضله افزایش می دهد.
  • تحریک الکتریکی فعالیت عضلانی را بازسازی می کند
  • تحریک الکتریکی می تواند به کاهش میزان آتروفی عضلانی کمک کند.

ارسال نظر

صادقی :
3 0
برای بیماران کلیوی آسیب زنندس؟
مدیریت :
2 0
سلام،تحقیقاتی که انجام شده فقط برای بیماران قلبی،زنان باردار،بیماران مبتلا به سرع،افراد مبتلا به سرطان و افرادی که پلاتین در بدنشان هست باید اجتناب کنند.در مورد بیماران کلیوی بهتر است از متخصصان کلیه مشورت بگیرید.
زهرا محبی :
1 1
فرق فارادیک و تنس چیه؟
مدیریت :
3 0
سلام.فرقشون در فرکانسشون هست. در بازه معینی از فرکانس،پالس تنس تولید می شود و بیشتر برای فیزیوتراپی و تسکین درد و اصلاح حرکت عضله استفاده می شود و در فرکانس معینی پالس فارادیک تولید می شود که برای لاغری استفاده می شود
بروجردی :
1 0
سلام،چرا گاهی اوقات مراجعه کننده احساس سوزن سوزن می کند؟
مدیریت :
3 1
سلام،سوزن سوزن شدن میتونه چندتا دلیل داشته باشه.1- حتما باید پدها با کش مهارکننده به بدن بچسبد و فاصله نداشته باشد. 2-حتما از ژل فارادیک استفاده کنید،در صورت استفاده از آب،بعد از تبخیر آب و خشک شدن پد کیفیت پالسهای فارادیک کاهش پیدا میکنند. 3-فرکانس و پهنای پالس(عمق نفوذ) باید مناسب با عضله مورد درمان باشد. 4-هرگز پدها را روی زخمها یا حساسیتهای پوستی قرار ندهید.
غلامی :
0 0
سلام ایا استفاده از دستگاه فارادیک برای خانومی که کیست تخم دان داره مشکلی ایجاد میکنه
مدیریت :
0 0
سلام.مشکلی که نام بردید از مشکلات نام برده شده برای دستگاه فارادیک نیست،می توانید در اطراف و محدوده بیماری پد وصل نکنید و برای دیگر جاهای بدن استفاده کنید.برای اطمینان بیشتر از پزشکتون سوال کنید.
قائمی :
0 0
سلام خسته‌ نباشید. من ترقوه ام پلاتین داره جلسه ۲۵ ام متاسفانه با دستگاه نوسان شدید بهم وارد شد پد هم روی خط سوتین و کنار معده ام بود و همین باعث شد خیلی بترسم نمیدونم ادامه بدم یا نه؟
مدیریت :
0 0
نوسان شدید و غیر منتظره ممکنه از غیر حرفه ای بودن اوپراتور دستگاه و تجربه و آگاهی کمشون باشه. در اطراف محلی که پلاتین قرار دارد پد متصل نکنید و کار درمان رو ادامه بدهید.
قائمی :
0 0
من میخخواستم برای استفاده در خانه وسایل فارادیک و جی فایو و ترمودرمی رو تهیه کنم میشه وسایلی با قیمت مناسب بهم معرفی کنید ؟
مدیریت :
0 1
با شمارهای تماس که در سایت قرار داده شده تماس بگیرید و یا در واتس آپ پیام بدهید تا دوستان ما شما رو راهنمایی کنند.
:
0 0
سلام دستگاه فارادیک واقعا لاغر کنندس؟؟و برگشت پذیر نیس؟؟
مدیریت :
0 0
دستگاه فارادیک شبیه ساز ورزش هست یعنی همون اتفاقی که زمان ورزش کردن میفته یعنی انقباض و انبساط عضلات و کالری سوزی،همین اتفاق هم زمان استفاده از فارادیک رخ میدهد که باعث لاغری میشه
افشار :
2 0
خرید دستگاه فارادیک برای سالن
:
3 0
سلام ،من ۴ جلسه از دستگاه فارادیک و جی فایو استفاده کردم ، امروز فهمیدم ک باردارم، خیلی میترسم، حالا چی میشه؟ مشکلی برای جنین پیش میاد؟ دل درد هم دارم نمیدونم طبیعیه یا نه
الهام :
1 0
سلام در هر جلسه استفاده از دستگاه فارادیک بهتره چه تایمی دستگاه وصل باشه و بعد از چه تایمی مشکل زا هست؟
مدیریت :
0 0
سلام زمان استفاده از دستگاه فارادیک میانگین 20 دقیقه است و حداکثر آن به توان فرد بستگی داره که میتونه تا 30 الی 40 دقیقه باشه.
سارا :
0 0
میشه روی معده هم گذاشت یعنی برای کوچیک کردن معده یا چربی اای دورش تاثیر داره؟
مدیریت :
0 0
سلام بله میشه،بیشترین مورد استفاده دستگاه فارادیک در اطراف شکم و پهلو هستش و برای چربی سوزی عالیه
فلاحی :
1 0
نیاز به پد فارادیک دارم
محبوبه :
0 0
با سلام و احترام ببخشید برای سنگ‌صفرا ضرر داره استفاده از دستگاه فارادیک
مریم :
0 0
سلام من ۱۰ ماه میشه که دستگاه ایودی گذاشتم ایا میشه از فارادیک استفاده کنم
مدیریت :
0 0
سلام بله مشکلی نداره
مریم :
0 0
دستگاه ایودی من پلاستیکی نیس فکر کنم فلزی هستش مضره که استفاده کنم
زهرا :
0 0
وقتتون بخیر طحال من بزرگ شده فارادیک بهش آسیب نمی رسونه ؟یا باعث پارگی طحال نمیشه؟؟
زهرا :
0 0
آیا فارادیک به طحال بزرگ شده آسیب می رساند؟یا موجب پارگی طحال بزرگ میشود؟؟ممنون میشم پاسخگو باشید
مرضیه :
0 0
سلام من زانو عمل کردم وپلاتینن دارم میتونم از دستگاه فارادیک استفاده کنم
مدیریت :
0 0
سلام خیر نمیتونید در محلی که پلاتین داره فارادیک بزنید...
مریم :
0 0
سلام. خانمهاییکه آیودی دارند میتونن برای شکم و پهلوها از فارادیک استفاده کنن؟
مدیریت :
0 0
سلام در مقاله های منتشر شده در بخش افرادی که نباید از دستگاه استفاده کنند اشاره ای به آیودی نشده و مشکلی نخواهد بود...برای اطمینان از پزشک معالجتون راهنمایی بگیرید
نرگس :
0 0
سلام من همانژیوم کبدی دارم آیا استفاده از دستگاه جی فایو و دستگاه فارادیک مشکلی ایجاد میکنه؟
مدیریت :
0 0
سلام خیر مشکلی نداره
الهام :
0 0
سلام خسته نباشيد اين دستگاه براي لاغري بازو هم استفاده مي شه؟
مدیریت :
0 0
سلام وقت بخیر بله برای بازو هم استفاده میشه همینطور برای ران پا و باسن و بقیه عضلات هم استفاده میشه و باعث رفع افتادگی پوست میشه
سحر :
0 0
سلام من ی جلسه رفتم واسه پهلو وشکم طی دوروز بالی نافم سفت بود و درد شدید داشتم چرا؟
مدیریت :
0 0
سلام کاملا طبیعی هست و اتفاقا خوب هم هست چون نشان دهنده اینکه دستگاه اثر خوبی داشته..این دستگاه شبیه ساز ورزش هست ، زمانی که به شکم یا هرجای بدن که وصل میشه انگار اون عضله داره ورزش میکنه پس اگه بیست دقیقه به شکمتون وصل کردید انگار دارید دراز نشست میرید و درد بعدش هم کاملا طبیعی است
پریا :
0 0
سلام خسته نباشید .خاستم ببینم دستگاه فارادیک برای سفت کزدن سینه چه ظرری داره؟
مدیریت :
0 0
سلام یک جفت پد مخصوص سینه هست که باید اون رو تهیه کنید و استفاده کنید،این پدها روی دستگاه نیست و باید جداگانه خریداری بشه
بهار :
0 0
سلام. ایا عملکرد دستگاه فارادیک و ترمودرمی و جی فایو یکسان هستن? درسته که هرکدام با یک روش خاص لاغری رو انجام میدن. مثلا فارادیک با پالس . ترمودرمی با گرما و حرارت. جی فایو با پالس و ... ایا استفاده از فارادیک به تنهایی, میتونه تاثیر کافی برای لاغری داشته باشه? یا حتما باید دستگاهها ترکیبی استفاده بشن?
مدیریت :
0 0
سلام دستگاه فارادیک باعث شکستن سلولیت میشه و دستگاه جی فایو سلولیت های شکسته شده رو به سطح بدن میاره و ترمودرمی از بدن خارج میکنه به وسیله تعریق..در واقع اینها مکمل هم عمل میکنند،هرچند هرکدام به تنهایی میتونند موثر باشند اما در کنار هم بهترین عملکرد رو دارند.
زینت خادمی :
0 0
سلام به طور معمول چند جلسه باید از دستگاه فارادیک استفاده کرد تا نتیجه را ببینیم‌ آیا باید هر روز پست سر هم استفاده کرد واینکه قیمت پد سینه چقدر با تشکر
مدیریت :
0 1
سلام بطور معمول یک دوره یک ماهه 3 جلسه در هفته و 12 جلسه در ماه استفاده میشه و برای نتیجه گیری بهتر باید از دستگاههای مکمل مثل ترمودرمی و جی فایو هم استفاده بشه،ضمنا پد سینه فعلا موجود نداریم.
مهسا :
0 0
سلام فرادیک برای لاغری بخوایم استفاده کنیم ولوم فرکانس و رست هوم روی چه عددی باید باشه
مدیریت :
1 0
سلام وقت بخیر،بهترین فرکانس برای فارادیک 250 تا 300 هرتز هست و رست هوم سلیقه ای هستش برای کسی که استفاده میکنه هر مقداری که احساس راحتی بیشتری بکنه
:
0 0
سلام من هر وقت میرم بد خیلی بی حال رمق مبشم طوری که راه رفتن برای کمی سخت میسه طبیهی سه جلسه سه رفتمذ
مدیریت :
0 1
سلام ، نام دیگه دستگاه فارادیک شبیه ساز ورزش هست یعنی به اندازه یک ورزش کامل شما کالری از دست میدید و تا حدی طبیعی هست که احساس خستگی کنید.به نظر کارشناسان 20 دقیقه استفاده از به اندازه 40 دقیقه ورزش کالری سوزی داره
زهرا :
0 0
سلام کوچک کردن سینه با این روش امکان پذیر هست؟ضرری نداره؟بر روی غدد شیری تاثیر بدی نمیگذارد؟
مدیریت :
0 0
سلام بله از این دستگاه استفاده میشه و نتایج خوبی هم داشته اگر درست استفاده بشه هم ضرر نداره
fateme :
0 0
سلام دخرم ۱۲سالشه میتونه از دستگاه فارادیک استفاده کنه؟
مدیریت :
0 0
سلام بله مشکلی نداره
نسیم امینی :
0 0
سلام چند وقت بعد از زایمان سزارین میشه از این دستگاه ها استفاده کرد
نام شما :
تلفن تماس (اختیاری):
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()